RSS

Thursday, February 19, 2009

sebelum dan sesudah...


entahla harinih aku agak kebosanan...nk mencoretkan sesuatu di sni pon tiada mood..tp dah tk tau nk wat per lagi..keje tuk pagi da setle..untuk seterusnye xdtg lg..tu yg bosan ckit..tp aku rase la kn..aku ade masalh dgn seseorg..cmner yer nk dktkn aku dgn dier..tk seronok klu ade perasaan cmnih..hidup jadi tk tenteram..cm2 leh pikir..klu leh aku tknk mnda nih terjadi kt aku..aku nk hidup nih sentiasa aman dan harmoni.."harmoni bak dedaunan.."



ok aku nk share ckit pasal penceritaan aku pergi belajar agama..mulanyer roomate aku yg ajak..dier ckp opismate dier yg anjurkan..so aku setuju aja..yolah aku nih ilmu agama tidak la mlimpah ruah..so ia patut ditambah dr semasa ke semasa...brulah sng nk praktikkan di alam dunia..erm..dalm kol 8.00 tuh akak n husbnd opismate kwn aku tuh yg jemput..jauh gak umah dier...kt subang..tk kisah la jauh ker tk..yg pnting ilmu yg aku akan dpt..pd mulanyer aku ingt kiteorg akn bljr ramai2..tp rupenyer kiteorg berdua jer..sogan gak la...yg mngajar seorg lelaki (rasenyer muda lagi kot)..dia kupas mengenai Al-Quran..kiteorg diberi tafsir sorang satu..bagi memudahkn pembelajarn..Aku mmg setujula ape yg dier kupas..tk bercanggah dgn apa yg aku belajar agama selama nih..tp yg aku conpius ckit sbb dier mngajar kitaorg berdua jer..npe tk dijmput ramai2..xkisahlah kn..mnkn cara dier cmtuh..dier kate de 4 sesi..sesi seterusnyer sesi tauhid.aku rase k try join tuk kali kdua nih..tgk cmner lak kupasan dier..aku ade gak la bgtau mak pasal nih..mak aku was2 lak..same cm aku la..mak ckp jgn dikutkn..aku yakin kn mak yg rasenyer mnda2 yg tk diingini tdk akn berlaku..mksudnyer tkt terjebak dlm kumpln yg fanatik..contoh cm ayah pin tuh..mintk dijauhkan..

1 comments:

Encik Tofik said...

bace ayat kursi n selawat banyak2..

"seindahiasan". Powered by Blogger.