RSS

Monday, February 2, 2009

Kawen Rakan Seperjuangan...

erm...bnrnye dah lame aku nk masukkn cite nih..tp asik terlupa jer..hihi..biasala..mnusia nih xterlepas daripda kealpaan .tp agak mnyedihkan kalu kite lupa kpd pencipta kita sendiri iaitu ALLAH S.W.T yg telah memberikan sedikit masa lagi untuk kite trus mngecap kebhagiaan di bumi yg serba bertuah ini..kebahagiaan yg kite kecap hendaklah dimanfaatkn seadanya..jgn kite trus leka dan lalai dgn cubaan yg sentiasa inginkn kite trus tumbang di dlm kesesatan yg tiada noktahnya...

balik kpd cerita kebahgiaan..sbnrnya kawan aku baru sahaja melangsungkan perkahwinannyer dgn pilihan hati..Alhmdulillah semuanya berjalan dgn keadaan yg aman dan damai..seronok tgk kebhagiaan yg mereka kecapi selama nih..yg aku tahu la kn..dieorg nih dah lame kenal..sejak diploma lagi..Org kata klu dier mmg Allah jadikn untuk kita, mmg dialah jodoh kita..Tak akan kemananyer..Smala ngn kwn aku nih..rase2nyer dah 4@5 thun mereka berkwan..Tempoh agk lama la..Berjya mereka kekal kn hbgn tsbt hingga ke jinjang pelamin..seronok bile aku terima kad kawen kwn aku tuh..Aku sentiasa doakan yg terbek untuk mereka..

kwn aku nih namanye Syikin..Dulu wktu diploma Syikin satu batch ngn aku..kirenye satu class la..erm seronok kwn ngn dier nih..Pndai gak la melawak..Hihi..teringt kembali wktu zaman diploma dlu..mmg seronok..Klu diikutkn dier adalah org ketiga kawen dalm batch aku..tu pun kalu tk silap la pengiraan aku nih..ermm..agak2 pas nih sape la plak yer..tggu ajerla..wktu knduri tuh bdk2 batch aku tk ramai dtg..adalah 1 org kot..yerlah mngkn yg len2 bz atau ada hal yg lebih penting..yg dtg seingt aku zeha,damai,timah,eny,eylia,min,dilla,tini,fazli..smpt jgkla aku borak2 ngn pengntin wlpon aku tau pngntin nih bz nk kene layan tetamu..tk menang tgn org ckp..aku tgk mmg sama cocok sama padan..cm pinang dibelah 2 gitu..hihi..

oklah akhir kata, aku berharap pengantin baru kekal bahagia hingga ke akhirnya..Carilah keredhaan Allah semoga kehidupaan rumahtangga tidak dilanda gelora..berilah sedikit masa untuk berfikir dan setiap apa yg berlaku pasti hikmahnya..SELAMAT PENGANTIN BARU SYIKIN & RIZAL....


















3 comments:

Encik Tofik said...

nasib baik bukan cik sara yang kawen....

damaiyanti said...

haha..cam kenal je gmbo2 tuh..
pasni mestila giliran sara..
wakaka, jgn lupe tau kad jemputan..
haha.. melepasla jejaka lain2 lepas ni..haha..

- rUsSeLLy HaMeEd - said...

sume mcm excited je nk naik pelamin...bgus2.
sara!!kawin cepat sket..hahaha

"seindahiasan". Powered by Blogger.