RSS

Tuesday, March 3, 2009

Sabar itu sebahagian daripada IMAN...

Sabar itu mmg sebahagian daripada iman..tp ada kalanye kite xdpt nk menahan kesabaran tersebut..dugaan betul..dah lame aku pendam bnda nih.sejak jumaat lps.Aku bkn tk nk tolong..tp mmg aku xleh nk tolong..so aku kene mintk tolong kt orng lain plak..bkn sesuka hati aku.org kate baik mintk bantuan daripada org yg betul2 mngetahuinyer..Jumaat tuh mmg aku sedih sgt..seb bek harituh aku bz.so xder mase aku nk pikir semua tuh..alhmdulillah...syaitan selalu mnyuruh kite mmbuat kejahatan..tp aku yakin Allah sentiasa bersama org2 yang sabar..
semalam dia mintk tolong aku tuk kali keduanyer.tp tu pon bkn darinyer..org lain tolong sampaikan..aku tk kisah la tuh..selalu pikir positif tu lebih baik.betul tak..aku pon tgk la prblm nyer..so mmg aku tk leh nk tolong.so aku report pd pihak yg berkenan ttg prblm tsbt.dan report tu sudah pon sampai.mngkn org berkenan akan dtg tuk perbaikinyer pada ptg nih..so aku pon report la kt tuan punya.tp aku tau dier marah..pandang pon tk..aku terasa hati sgt..aku da ckp tk leh nk tolong..aku bkn la org yg pndai sgt dalam bab2 tersebut.aku takut klu semua org kt cni nih, tk suka kt aku..SEDIH nya klu ia betul2 terjadi..aku da la tkder kwn..dierorg wat plak kt aku cmnih..aku leh tk pikir bnda2 cmtuh..tp aku kene sibukkan diri aku nih.tp cmner nk wat..kdang2 keje tuh ada..kadang2 xder...tension klu pikir..

Selagi boleh aku nk sabar..Sbb dalam Al Quran dah lama sebut mengenai ini untuk kita bersabar & redha, pasti akan dapat hikmahnya! Aku yakin pada Allah..dugaan aku tk berat langsung kalu dibandingkan dgn rakyat di Palestin yg terpaksa berjihad mempertahankan negara mereka dr di jajah oleh Israel..Ya Allah hebat betul dugaan mereka..Ttp mereka tetap sabar dgn dugaan tersebut..Cuba bygkan klu kite berada di tempat mereka..Cmner perasan kita pada waktu tsbt..

"Setiap kali sesuatu yang kurang baik terjadi kepada kita, pastinya ia adalah satu hikmah. Sekiranya ada orang mengambil kesempatan keatas diri kita, yakin yang tak lama lagi Allah akan memberi ganjaran yang amat lumayan kepada kita sekiranya kita redha kejadian itu. "

3 comments:

Anonymous said...

d dunia..
ada hitam ada putih..
there's always sadness behind every happiness.. and also happiness behind every sadness..

setiap persoalan pasti ada jawapannya.. cuma masa yg memainkan peranannye.. cepat dan lambat.. dan yang lebih mengetahui hanyalah Yang Khalik.. YAng Maha Mengetahui..

tp..

percayalah pada Allah.. Dia sentiasa menyediakan kebaikan untuk hamba2-Nya..

sentiasalah bersangka baik pada Allah s.w.t. .. insyaAllah..

maafkan hamba menconteng laman saudari.. salam

-laksamanaSunan-

Hazley Jamaludin said...

hi sarah...ha-waw u?..lama x dengaq cerita..??? camna??

sarah idris said...

thanks laksamanaSunan..sy hargai nasihat tuh..
insyaAllah saya akan sentiasa bersangka baik terhadap sesuatu yg terjadi..

"seindahiasan". Powered by Blogger.