RSS

Thursday, September 18, 2008

Politik Malaysia

Nampaknya sekarang nih politik kat Malaysia ni makin hari makin bermasalah..Lepas satu masalah datang lagi masalah yang lain.Rakyat pula terpaksa menyaksikan permainan politik yang dimainkan oleh ahli2 parlimen...Kalau tengok la dari satu sudut, semuanya nk kan kemenangan..Mmg la masing2 inginkan pemerintahan yang baik, tetapi setiap org ade idea masing2..Tu yang menyebabkan berlaku bab2 camnih..Alih2 rakyat jugakla yang tersiksa..
Pening kalu pikir..

Tapi bagi aku la kan, pemerintahan yang adil, telus dan saksama yang rakyat inginkan..Satu lagi jgn lupa, agama tuh yang penting..Jadikan cara pemerintahan kita nih pemerintahan Islam..Bukan nk ckp agama2 lain xleh ade kat Malaysia ni..Tapi kene bersikap terbuka..Pemerintah dan rakyat kene memahami bab2 nih.. Jgn ade terjadi isu perkauman.. Takut klu isu nih semakin serius dan tak dibendung berlaku lagi kesilapan 13 MEI..Tumpahn darah patutnya tak terjadi kat Malaysia yang aman makmur nih..Ya Allah jauhkan la dari segala permusuhan dan pergaduhan....Kita hidup ni hanya khalifah Allah yang kerdil..Sebagai hambaNya, kita patut menghargai tiap2 detik yang Allah beri pada kita semua..Bersyukur atas nikmatNya..Kita hidup nih patutnyer saling bertanggungjawab..bukannya saling bermusuhan..
Apa2 pon sama2 lah kita berdoa, semoga kita dilindungi Allah..dan Malaysia akan diperintah seorang pemipin yg mempunyai ciri2 kepimpinan yg benar2 dilandasan yang betul..Amin...

0 comments:

"seindahiasan". Powered by Blogger.