RSS

Tuesday, September 23, 2008

Shah Alam dan kampungku.....

Salam ramadhan..Harini tiada berita yg menarik..hanya politik yg akan mnjadi tajuk besar..Bkn tak suka, tp kadang2 agak bosan nk baca..alih2 manda yang same..Selagi tk bersatu macamtulah jadinya..

Erm..minggu lps aku amik cuti 2 hari tau.kamis n Jumaat..Malas tol nk p keje...lagipon aku nk p jumpe supervisor(SV) aku..ingat nk p jumpe hari kamis..alih2 dier kate ade meting lak..Tp aku dah cuti, so truskan jer la..Aku tk wat jahat sensorang, siap ajak k.lin lagi..Ajak cuti skali...haha..bkn selalu kan..
Waktu da start enjin kete, alih2 aku lupe lak ktner wallet aku ltk..cari punyer cari..mmg tk jumpe..Bru aku ingt yg wallet aku tinggl dlm hdbg akak..Cmner nih..xjadilah nk p s.alam..Duit xder nk isi minyk..Aku trus tipon k.lin swuh dier dtg umah..ingt nk jemput dier jer..Pas je isi minyk terus pecut p opis akak..Memndu dgn keadn xder lesen..Agak takut la..hihi..

Akhirnya tiba gak la kt s.alam..kol 4 kot..Aku nih nk p jumpe SV nk tunjuk system.Tp faham2 la aku nih maner la ade laptop..Aku nih tak kaya maner nk ade laptop sndiri, terpakse la kene pinjam kt adik angkat aku..seb bek dier bek nk pinjmkan..Alhmdulillah..Ptg tu berbuka kt umah lama (sek8) same ngn k.zeha,noyu,k.yus,k.lin,yat n cikun..Meriah2..Malm tuh p jumpe sinchan, nk mintk tolong dier..Aku nih mane la pndai kn..so kene mintk tolong dari yg pakar la..

Malam tu ngntuk tol la..nk mangun sahur pon malas..tp gagahkan jugak la..Nnt lapo lak..Pgi tuh p jumpe SV kedua aku Pn Azlin..Die ok..baik jer..Ingt pastuh nk jumpe En Yusri..Alih2 dier xder kt bilik..Aku trus call dier...Dier kate dier da lik..Ala cmner nih..keje aku tak ciap lagi..Seb bek die tawarkan nk dtg lik..Rupe2 nyer dier mmg da nek kete nnk lik..Cian En Yusri, sbb aku dier sggup dtg lik..Terharunyer...Tp len jadinyer, dier tak dpt tulun la..Takperlah xder rezeki..Tgh hari tuh lpk fakulti jer..nk tggu jumpe SV pertama lak Pn Maznita..Nk check report..Report aku ade kene baiki ckit..Biasalah tuh kan..Ade cilapnyer..Nnt akan diperbaiki..

Pastuh trus lik..Dah park kete, tgk2 cover signal kete plak xder..Wah2 cmner lak leh jadi cmnih..Rasenyer tak langgar per2..Ke mmg cover tu xder..Aku tak pasan lak mase bawak kete tuh..Nk kene ganti la..Tkt nnt abg tk kasi pinjm kete da..Aku tak bgtau dier pon..Sampai skrg pon aku senyap..Nnt la aku ckp..hihi..Abis RM30 ganti cover tuh..pastuh kitaorg p berbuka sesame kt luar..Aku makn tomyam..Biasa jer..Kt bangi lagi sedap tol tomyam dier..hihi...Pas mkn tuh p solat dlu, sbb pastuh nk smbut besday Yat..Happy Besday Yat yg ke23..Da tuo ko..Blik lmbt gak aku..Dalam kol 11.30 smpai umah..Akak aku asik call jer..Riso la, aku nih jrang bwk kete.Patuh leh lik mlm2 lak..Tp alhmdulillah, aku selamat sampai..Soknyer lak aku nk kene lik kg..Beshnyer la..

Kt kg yg beshnyer dpt jumpe mak ayah n ank2 buah..Sume ank2 aku balik..meriahnyer la..Abes porak peranda umah..hihi..Tp takper yang penting mak ayah aku tak berbuke berdua jer..Ptg tuh p bandar ajak Afif..Bawa sorang ckupla..Yg len nnt Mak Tam belikan coklat k..hihi..p bndar amik gmbar passport..Nk antr borang kije..Kene la wat muke cntik2 ckit..Seb bek smpt..Klu tak tutp da kedai tuh..Auntie kt kedai tuh ciap puji aku lagi..hihi..kembang jap..hahaha..Wah2 aku p potostat pastuh. Mahal tol skrg..nk wat cmner kan aku mane la ade mesin gajah tuh..naseb badan..P bazar xder per nk bli..Alih2 bli apam balik jer RM1..Sbb sblm p td aku tgk da manyk makann..So xnk la membazir..

Ala xsmpt tgk upin n ipin la..Berbuka kt kg lagi meriah..Tu belum lik semua lagi..erm ade 6 org xder kt umah lagi..klu lik semua lagi besh..Abg aku sorang tuh ntah bile nk lik..Kate nk lik raya..Ckup2 la dok kt Kuwait tuh..Beraya kt kg la plak..tp sebelum berbuka tuh ade call mak..Kateny smpai senin 29..oklah tuh..Tp kene cnfirm lik la..Xbesh tol la abg nih..Balik la..Kitaorg da rindu kt abg..

Mangun wktu sahur besh..sbb aku dilayan cm bdk kecik..Sbb skrg kt umah aku yg pling kecik..adik aku xder..leh manja ngan mak..Banyak aku makn sahur tuh..hihi..Pagi tuh Nabil.Ainul dan Aqilah da balik umah dier..jumpe jap jerla..
Takperla minggu dpn lik lagi..Ptg tuh masak dlu sblm lik Putrjaya..Masak ikan bakar ngan ayah..Mak ngn akak masak kuih..Erm..dlm kol 5 aku lik Putrajya..Afif n Alya pon da lik umah dier..Cian mak ayah tinggl berdua jer..Sedih tau..rase xnk lik..Tp nk wat cmner..Mak selalu bilang hari, bila anak2 dier nk lik umah..Rase nak nangis jer mak ckap cmtuh..So kitaorg kene gilir2 balik..tiap2 minggu kene ade lik kg tgk mak ayah..

Hari senin hari yg malas keje..aku tak wat per2 pon..borak jer lebih..harinih pon malas gak..tiap2 hari malas..hihi..rase2 nk p jumpe Pn tini.. Nk discus satu lagi keje..Yg tuh pon xciap lagi..Usahakn jugak la..Chaiyok2..

Berbuke kt sek 7...K.zeha,K.yus,K.lin,Noyu dan Yat

Besday girl..hapi Besday Yat
moga diberkati umur dan
dipermudahkan rezeki..
Sambut besday kat keretapi
tanah melayu tuh..wah3

0 comments:

"seindahiasan". Powered by Blogger.