RSS

Saturday, December 26, 2009

Pemakanan Sunnah


Untuk minggu nih tiap2 hari aku mendengar radio IKIM yang mengutarakan tentang makanan Sunnah. Pemakanan Sunnah adalah makanan berkhasiat yng diamalkan oleh Rasulullah S.A.W ketika baginda masih hidup. Kalau nk diikutkan pelbagai jenis produk yang halal lagi berkhasiat sertakan berasaskan Sunnah yang telah wujud di bumi Malaysia ini. Hanya kite yang masih terkapai2 mencari dimanakah terletaknya makanan sunnah tersebut.

Secara fizikalnya, tahukah kite ttg makanan Sunnah tersebut?8 makanan Sunnah yang baik untuk kesihatan adalah seperti KISMIS, KURMA MADU, KURMA AJWAH, MADU, BUAH TIIN, MINYAK ZAITUN, ZA’FARAN, HABBATUS SAUDA’. Satu lagi, kalu ingin mencari makanan sunnah adalah makanan yag dibuat oleh orang yng mempunyai kalimah "Lailahaillah Muhammadul Rasulullah"..

Kalau mereka di luar sana masih tertanya apakah makanan sunnnah, sila lah ke blog ni http://allahmatlamatku.blogspot.com/2009/03/dalil-dalil-dan-kajian-pemakanan-sunnah.html untuk mengetahui lebih details lgi khasiat makanan sunnah ini. Kalau diamalkan selalu Insyaallah hidup kita akan bertambah sihat serta mendapat keberkatan daripada Allah S.W.T.

0 comments:

"seindahiasan". Powered by Blogger.