RSS

Tuesday, November 17, 2009

Salam Zulkaedah 1430H..

Bulan depan bakal kita raikan Hari Raya Iduladha..InsyaAllah tarikhnya adalah pada 27November 2009 bersamaan 9 Zulhijjah 1430H..Pada bulan ini juga adalah bulan yang amat bertuah kepada para jemaah haji yang menunaikan haji di Mekah..Mungkin rezeki ku masih tiada lagi untuk menjejakkan kaki ke sana..Kepada bakal-bakal haji Selamat Menunaikan Ibadah Haji...Semoga ibadah haji mendapat rahmat dari Allah dan mendapat haji yg mabrur..Amin..

Hari ini adalah hari selasa yang begitu mendamaikan..mungkin telah tertulis bahawa harinih adalah hari yang mendamaikan untuk insan sepertiku. Tidak dapat digambarkan jika harini adalah hari bertuah ku..Jika ia nya benar aku amat bersyukur kepadaMu ya Allah...Perkenan doa hambaMu ini Ya Allah..Hanya kepadaMu sahaja tempat aku mengharap..

Sudah 3 bulan aku tidak mengupdate atau lebih jelas aku tidak mengemaskini maklumat2 di dalam blog nih..Adakah masa tidak mengizinkan aku mengupdated blog ini??mngkn benar kate org jika kita diberi masa lebih daripada 24 jam, itu belum tentu cukup untuk kita menfaatkannya secukupnya..Bak kata pepatah masa mencemburi kita..Tapi aku rase bukan masa yang mencemburi kita, tetapi kita iaitu khalifah(insan) tidak pndai mengatur masa tersebut. Padahal Allah telah mengatur segala-galanya untuk kita.24 jam terlalu cukup untuk manusia untuk melakukan semuanya..lebih2 lagi dalam bab ibadah..Semuanya telah diperuntukan..Hanya kita yang memesongkan masa tu untuk melakukan perkara2 yg tidak perlu dilakukan..Marilah sama2 kita bermuhasabah diri menilai kembali apa yang kite lakukan dalam seharian kita bekerja, berada dirumah dan sebagainya..berikan yang terbaik untuk diri sendiri..InsyaAllah masa 24 jam tersebut sgt2 bernilai kepada kita..

Minggu lepas aku telah berjumpe kembali dengan rakan sekuliah ku di UiTM S.alam..K.Lin, A.Tepert(Rosli) dan Ezad (bersama-sama ezad ialah adik perempuan dan adik lelakinya).Kalu diikutkan planning, Bakri join jugak pada hari tu..Tetapi dier terlalu excited untuk pergi interview menjadi cikgu KPLI pada hari ni, jadi Bakri tidak hadir sama..Kalau nk ikutkan K.Lin pun dapat jugak interview tp xdalah cmtuh..Sori yer Bakri..Aku yang xdapat nih mngkin leh ckp cmnih..Mungkin bukan rezekiku..Ya Allah murahkan rezekiku (pekerjaan).Kepada Bakri dan K.lin, sara doakan yang terbaik untuk korang..Tak lupa juga kepda Peah. Semoga hari esok adalah hari yang membolehkan korang menjadi cikgu untuk masa hadapan..Jadilah cikgu yang berwibawa yang dapat memimpin pelajar2 ke arah kebaikan...InsyaAllah..

Pada harituh kami berjanji untuk bermain buwling di Alamanda.Tetapi hasrat kami tidak kesampaian apabila tempat tersebut telah ditempoh untuk satu tournament..Jadi hanya makan2 di Alamanda..Kemudian destinsi seterusnya adalah Taman Botani, Putrjaya..Sampai kt sane, rupa2 nya ada event Orkid..Banyklah orkid dijual kt sane..Cntik2 semuanya..tidak sempat lak aku nk snap sekeping 2 gambar..Sebenranya bukan tidak sempat..tetapi memandangkan semua org kt ctu menggunakan kamera yang sgt canggih untuk mengmbil gambar, jadi aku hanya pendamkn shj untuk mngmbil gambar orkid2 tersebut..sudah nasib bdn..tgklah jerlah..Sbb tuh aku tidk dapt sertkan gambar2 kami kt sane..

Destinasi seterusnya adalah S.Alam..Wah udah lame tk menjejak kaki ke s.alam..S.alam byk sgt kenangan manis,pahit,suka duka..Kt ctulah tempat aku menghabiskan pengjianku dalam Degree in Mathematical Computer..banyk memori kt sane..daripada aku seorg yg sgt pemalu, menjadikn aku seorng yg pdai mengenal dan pndai berkawan..Tidak seperti aku waktu diploma..Aku byk berubah..Benar kate org tempat dan masa boleh mngubah seseorg..Aku bukan menjadi seorg yg jahat..tetapi aku menjadi org yg lebih berani..Mungkin lah kot..Entahla aku pon tak tahu..hihihi...


oklah..Nanti kita sambung di rangkaian akan datang..Ups lupe lak nk bgtau..Kawan aku ada menjual baju pasang dan selendang beserta tudung jika ada yang berminat boleh pergi ke blognya..Kat ctu ada pelbagai kain2 yang cantik.Jika berkenan silalah order..Aku hanya menolong yang mampu shj..sila lah ke blog ini http://razlina.blogspot.com/

1 comments:

Pn Razlina said...

alahai sarah..akk dah tukar blog jualan tu pada
lynn-littleshop.blogspot.com

bila nak jumpa lg?

"seindahiasan". Powered by Blogger.