RSS

Tuesday, August 26, 2008

Perasaan..

Semalm aku tk smpt nk tulis per2 dlm blog ni...malamnya aku melayan perasaan yg tk menentu..tetibe ajer hati nih rase rindu sgt..makin dilayan makin mnjadi2 perasaan nih..kadang2 hati nih perlu juga perkara2 cmnih..biar hati ini terusik..biar kan dier merintih...spaya satu hari nanti hati ini akan faham keadn sebenar..

perkatan Maaf?knapa ya susah sgt org nk ucapkn perkataan tersebut..mngaku kesilapan susah ker...yg sebenrnya kesilapan tu mmg dtg dari diri nye..tp betol org kata..kadang2 kite tak sedar ape yang kita lakukan..tetibe jer kite sudah melakukan kesilapn kt org..sedih klu betol2 kite pernah lakukan dan kite xsedar ape yg kita buat..Sbb tulah setiap akhir pertemuan kite dgn seseorg kite perlu mintk maaf walaupun kita tdk melakukan kesilapn tersebut..hati manusia susah kita nk faham..dan ianya lebih baik jika seseorg melakukan kesalahn kpd kita, maafkan sahaja kesalahan mereka..

Bukalah pintu kemaafan yang setulus-tulusnya pada org yg menyakiti kita. Jika kita masih merasa sakIt hati walaupun dia sudah memohon maaf, maka itu ertinya kita belum benar2 maafkannya. Salah satu ciri kita telah tulus  memaafkan org lain adalah jika kita tidk lg terbelenggu oleh rasa sakit hati kita kerana perbuatan org lain itu. Memberi maaf itu mampu membuka belenggu2 sakit hati itu. Mampu menyingkirkan kebencian. Dan memaafkan adlh kekuatan yg sanggup menghancurkn rasa mementingkan diri sendiri. Ketika kita memberi kemaafan itu, tidak bererti kita lebih rendah @ kalah. Justeru ketika kita kita mampu memberi maaf, kita telah Menang dan kedudukn kita lebih terhormat dibandingkan org yg dimaafi...insyaAllah..

1 comments:

MizShuxie said...

maafkan daku warghhh......xdak baju raya nihhh.....

"seindahiasan". Powered by Blogger.