RSS

Monday, April 13, 2009

Lembaran Kosong.....


lembaran ku kosong tiada berpenghuni
tiada apa- apa yg perlu dicoretkan
tiada apa-apa yg perlu aku lakarkan..
terase dunia sunyi tanpa sebarang cerita dan
gelak tawa yg sentiasa menerangi jiwa dan perasaanku

kalau dulu jari jemari ini ligat berlari ke kanan dan
kiri di atas papan keyboard

jari jemari ini yang sentiasa ingin berkongsi
masalah dan suka ketawa nya bersama org disekelilingnya..

tetapi pada hari ni jari jemari ini lemah longlai utk mengecap nikmat tersebut..
kekuatannya telah hilang di bawa hembusan angin yg sentiasa menerpa ke arahya..
di mana kesungguhan dan kekuatan yg selama ini hadir..
aku terlalu lemah untuk memikirkan nya
kuatkan semangatmu wahai hati..
kerana setiap apa yg terjadi telah ditentukan oleh Maha mengetahui..
ku langkah kaki ku ini disebalik duri-duri halus
yang menyentak segala daging ku
aku ingin terus berdiri bersama lembaranku yg masih kosong.
aku tidak ingin terus memikirkan mengapa jari jemari ku yg dlu sentiasa menari tiba-tiba menjadi kaku dek hembusan angin itu..
aku ingin buktikn kpada org len yg sesusungguhnye aku bukan jari jemari yg lemah yang sentiasa perlukan kekutan luar biasa
aku ingin tuliskan diminda ku
aku ingin tuliskan di jiwaku bahawa
aku harus menggenggam semangatku supaya ia menjadi satu...
aku ingin buktikan kepada mereka..
aku ingin tunjukkan kepada mereka yg aku sentiasa gah berada dimana sahaja
ya kalau dahulu mmg aku lemah mmg aku mudah di lambung ke mana
sahaja..dan pada waktu itu semua org terus mengeji ku..sedangkan diri ni tidak ingin diperlakuan sebegitu..

dan pada waktu itu juga terasa begitu murahnya harga dan pengorbanan yg diberikan..
tetapi pada hari pada tanggal ini aku akan bangun untuk mencapai satu matlamat perjuangan yang tiada noktahnya
aku akan trus cuba bertahan, bertahan dari segala apa yang
bakal berlaku..

dan akhirnya kan ku belai jiwa ini dari terus kesepian
yang pasti tiada penghujungnya

3 comments:

Encik Tofik said...

nangish jap..

damai said...

salam sarah..
tahniah dear..
hehe..
tahniah tuk tuttttttttt...
biarla rahsiaa....

don forget me..
u always be my best fren forever..
mmuaahhh...

Hazley Jamaludin said...

Hi Sara, im really sorry coz i didnt know about U. Congratulation. About the treat...mayb next time. Or mayb u can treat me with some NASI MINYAK..hehehe. COngrat!!

"seindahiasan". Powered by Blogger.