RSS

Wednesday, December 17, 2008

penglaman seterusnya...

Alhmdulillah syukur ke hadrat Ilahi..aku masih diberi umur untuk terus hidup dimuka bumi yang aman dan indah ini..Tidak dpt dilafazkan dgn kata2 bila seseorg tuh merasa kenikmatan yg diberikan oleh Allah....Rasenyer sudah lame tidak mencoretkan kata2 dilembaran blog nih..Mngkn disebbkn jari jemari ni terase sengal2 untuk menaip dan lebih details nk ckp adalah tk idea nk dicoretkan..Tak seperti kwanku Razlina, setiap detik ada jer idea nk dicoretkan..Ada jer cerita nk dituliskan..Mngkn aku tidak sekreatifnyer... dan aku tidak mmpunyai aktiviti yg menarik untuk diceritakan..So sbb tu la blog aku nih agak kesunyiaan dan memboringkan...

Pagi td aku baru mnjalani interbiu aku yg seterusnyer di LHDN (kat jalan duta tu ha)..Post sbg Pnolong Peg Eks Sistem Maklumat..Aku mintk gune Diploma sesuai ngn post tuh..Alhmdulillah dpt gak p interbiu...Aku tau pon dari Damai, dier kate nama aku ade dlm list utk di interbiu..terkejut gak la leh dpt..Aku pon ape lagi semak la..Mmg ade name aku...Ramai gak bdk uitm dpt interbiu tuh..List dlm tuh adelah 420 org kot (tk pasti)...LHDN nk 79 org..ok jugaklah..nisbah 5..Aku prepare awl2 gak la nk interbiu..ciap pinjm bku kt library lagi..Hehe..smngt tol kan..Tp interbiu kali nih cm len ckit la...Bedebar2 dier agak kelainan lak..Tak tau la nper..Ramai sgt kot persaingn...Pagi tdi aku drive sndiri..Aku agak tau la LHDN tuh sbb tiap2 nk lik kg dr ptrjya aku akan lalu kt ctu..Mmg selalu la pndng bngunan tuh..mmg nk sgt kot kije kt ctu..hihihi..Jika diberi keizinan syukur...Aku kuar dr umah (putjrajaya) kol 7.10 pgi..Agak lewat..Tkt gak smpai lambt..Paham2 jerla Kl tuh pepagi mmg jem..Tp seb aku bek tadi.Xder pon jem..So aku tibe awl gak la..Dalam kol 7.50pgi..Nak kene cari parking lagi satu hal..Nsb baek la ade..Smpai aku kt ctu ramai da yg dtg..Wat tak malu jer..Kitaorg kene timbng berat,tinggi n amik gambor..Cm lawak lak..Aku dpt group tuk panel k6 gilirn ke8..puas jugak la tggu..Aku punyer turn kol 12.30 seb bek smpt..klu tk pasa lunch time la jwbnyer..Intebiu tuh okla..Tk tensen sgt..Ciap bergelak2 lagi ngn penemuduga tuh..Klu diizinkan Allah dpt la kije kt ctu..Tawakkal..

Rase nk lik kg sok..Sbb tk tau nk wat ape kt cni..Bosan..Klu kt umah tuh ade jer kijenyer...Harituh aku tolong mak aku jaga anak biri2..2 ekor lahir pada Hari raya Aidiladha..Sekor jantan sekor betina..Sepasang gitu..Comel bangat..Tp sekor tuh sakit..Dier tk nk minum susu..Mama dier pon xnk susukan baby biri2 tuh..Sbb tu 1st baby dier..So tk pndai sgt..Jadi mak dan aku ikat kaki mama biri2 tuh, kasi baby biri2 minum susu..Tp dier tk nk gak..Mcm2 cara kitaorg gune..Kasi kt botol susu pon tknk..Upenyer kaki dier ada luka..kitaorg tk pasan..Cian tau..2 hari pastuh baby biri2 tuh mati..Sbb sakit..Krg la sekor biri2 mak aku..erm..xder rezeki nk tgk baby biri2 tuh membesar ..

rasenyer tkder ape2 da nk dituliskn..Semoga berjumpe lagi dilain ketika..Doakan kejayaan aku kawan2...TQ

2 comments:

Pn Razlina said...

sejak bila lak sara ada bakat jaga biri-biri ni?? kalau camtu takyah cr keje dah...bukak je ladang ternakan biri2..eheheh..br dpt byk ank biri2

Encik Tofik said...

tahniah...

"seindahiasan". Powered by Blogger.